1 Kasım 2016 Salı

Kısırlaştırmak Çözüm Müdür?

Eklemiş olduğum bu fotografa hayvansever bir bayandan şu yorum geldi ;
"Sokakta bu kadar fazla atilmis, dovulmus, itelenmis, taciz edilmis golden varken insanlarin kopeklerini dogurtmaya tesvik edecek boyle bir fotografi paylasmaniza sasirdim. Iyi niyetle ve guzel duygularla yola cikip niyetinizi astiginizi dusunmek istiyorum. Once sahipsiz her can yuva bulana, "sokak kopegi" gibi bir kelime silsilesi lugatlarimizdan cikana kadar kimsenin kopegini yavrulatma luksu oldugunu zannetmiyorum."
Bu mesaja verdiğim cevap ve kısırlaştırmayla ilgili düşüncem şudur ;
Hayvansever duygularla yazdığınızı biliyorum ancak ben şahsen sırf devlet işini yapmıyor diye ya da dediğiniz gibi insan denilen canavar hayvanlara kötü davranıyor, terkediyor, tekmeliyor diye masum canlarımızın hadım edilmesini doğru bulmuyorum ve karşıyım..
İnsanın yapması gereken canlı yaşamını korumaktır..
Zamanında Deniz'in ameliyatı için çoook düşündüm/düşündük..Hatta veterinerden randevu bile aldık ama bir önceki gece Deniz'in bana yaptığı bakışta husursuz olduğunu hisettim ve sonra düşündüm; Bir köpeğin ya da kedinin sırf üremesinler diye yaşam amacını elinden almak hiç insani değil..
Çünkü hayvanların iki yaşam amacı vardır birincisi neslini devam ettirmek için çiftleşmek, ikincisi ise hayatta kalabilmek için avlanmak ..
Zaten iki amacı olan Deniz'in hayalarını aldırmayı uygun görmedim ve ameliyatı iptal ettirdim..İyiki ettirmişim.
Balık çiftleşiyor, kuş çiftleşiyor, ayı çiftleşiyor, kaplumbağa çiftleşiyor vs. vs hayat böyle yeşerip canlılar bu güzel dünyaya yaşam katıyor..neden benim köpeğim bir başkasının kedisi hadım edilcekmiş ? Üremesinler diye öyle mi? ..Çözüm bu mu ?
Biz insanlar üreyerek sevgisiz bir sürü oluşturup dünyanın içine edelim ama hayvanları üremesin diye hadım edelim..Bu düşünceniz bana ters geliyor üzgünüm :(
 Köpekte tıpkı kuş gibi bir canlı..Çevrede fazla martı, karga, serçe var  diye nasıl ki kısırlaştırma yapılmıyorsa köpek/kedi içinde aynı şey  geçerli olmalı .
Kısırlaştırmanın amacı ürümeyi durdurmaktır..
Kedi-Köpek üremesin diye yani.. Peki yapılan ameliyat ne sonuç doğruyor ? O hayvan sadece yemek yemek için yaşıyan bir canlıya dönüşüyor !
Bir canlıya yapılacak en acımasızca davranışlardan biri..En masum ifadeyle bunun adı  "cezalandırma" ..
Elbette hayata gelen her canlının yaşaması mümkün değil keşke olsa ..Hayvanlar kendi doğalarında yaşama şansını kendi yaratır ancak bir çok yavru güçsüz düşerek bu savaşı kaybeder..Bu doğanın kanunudur..Doğanın kanuna neşterle müdahale edilmez..Bir çok hayvansever yanılıyor malesef :(
Haa bu arada sokak köpeğini şanssız olarak görenlerde yanılıyorlar malesef..
Mesleğim icabı bir çok hayvan ve sahipleriyle tanıştım..Ve şunu net olarak söyleyebilirim ki; Sokakta yaşayan köpekler evde yaşayan köpeklerden çok daha şanslılar.. Bir balkona, odaya, zincire bağlı değilller..Köpek dediğiniz canlı kokuyla yaşar ve istediği kokunun peşinden gidebilen köpek en mutlu köpektir. Koşması, tırmanması, kemirmesi, kazması gereken köpekler evlerde kapalı dışarda ise zincirli (tasmalı)..Köpek dile gelse dışarda yaşamayı tercih eder buna adım gibi eminim .. Köpekler konfor gözetmezler ! Köpeği kaz tüyü yatak ,düdüklü oyuncak falan tatmin etmez..Köpek özgür yaşamayı seven bir sürü canlısıdır..O nun için sokak köpeklerine üzülmeyin aksine sevinmek gerekir onlar için.. Eğitim için gittiğim evlerde öyle köpekler gördüm ki köpeğin mutsuzluğu gözlerinden okunuyor..Bildiğiniz ömür boyu müebbet hapis verilmiş gibi tutsak yaşatılıyorlar.. Ama sokakta yaşayan köpekler az sayıda olsada hayvanseverler tarafından besleniyor ama daha önemlisi özgürler.. Bir canlıya verilebilcek en büyük ceza nedir biliyor musunuz? “KAPAMA CEZASI” ..
Hakan DİNÇER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder