1 Kasım 2016 Salı

KÖPEĞİME NEDEN SÖZ GEÇİREMİYORUM ?

Köpeğiniz çok mu yaramaz? Yoksa hiç sizin lafınızı dinlemiyor mu? Öyleyse şunu bilinki sorun köpeğinizde değil sizde...
Evet bize gelen tüm davranış bozuklukları problemlerinde söylediğimiz şey bu.
Eğer köpeğiniz evinizdeki masanızın ayağını kemiriyorsa, evin içinde olur olmaz havlıyorsa, kısacası evde problemi olduğunu düşünüyorsanız asıl problemin sizde olduğunu kabullenmelisiniz. Bundan kastım o na kötü davrandığınız değil sadece o na nasıl davranmanız gerektiğini bilmiyorsunuz.  
Davranış Bozukluklarının tamamı köpeğin sosyalleşmemiş ve yeterince egzersiz yapmamış olduğundandır. Egzersizten kastım tasmayla yürümek değil. Tasmayla yürüyüş hızı köpeğin enerjisi için devede kulak kalır. Her köpek boyutuna ve yaşına göre egzersize ihtiyaç duyar. Köpeğinizle enaz "2" saat kaliteli vakit geçirmek zorundasınız..İdda ediyorum bir köpeğin önüne mamasını koyan değil o nunla egzersiz yapan asıl sahibidir.
Bu sebeple eğer o nun sahibi siz olmak istiyorsanız o nunla kaliteli zaman geçirmelisiniz;Bu da akşam sosyalleşmesi ve egzersizleriyle olmalı..Köpeğinizin sosyalleşerek aynı zamanda egzersiz yapabilir..
YAPMANIZ GEREKEN;
Bunun için diğer köpek sahipleriyle birarada olun ve kendi aranızda uyumlu olan köpeklerin sahiplerini belirleyerek bir "sürü" oluşturun. Hem köpeğiniz kendi doğasına döndüğü için mutlu olacaktır hem de diğer köpeklerle koşup oynayarak içindeki enerjiyi boşaltacaktır.Yanınızda birde sevdiği top , ip vb. oyuncakları götürürseniz tadından yenmez.
Şu çok önemli ; İçindeki enerjiyi boşaltamayan köpek evde hep sorunlu olur. Benim köpeğim her akşam egzersizden eve geldiğinde ben henüz ayakkabımı çıkarmamışken yatıp-uyur.
Egzersizlere çıkan köpek mutludur; Dışarda kendi doğasında bir sürü hayvanı evde ise sizin en iyi arkadaşınız olur. O size bişeyler veriyorsa sizde o na vermelisiniz..
POZİTİF KÖPEK EĞİTMENİ
HAKAN DİNÇER

1 yorum:

  1. Benim köpeğim yaklaşık 5 aylık çevremde köpek sahibi olan kimse yok bahce buyuk oldugu icin haftada 1 kez bir saat geziyoruz onunla oynamak istiyorum ama sürekli beni isiriyor ne yapmam gerek

    YanıtlaSil